lalala

Friday 27 January 2012

Kenapa SIS?

In the name of Allah...The most Beneficent..The most Merciful..
Urm...dlm byk2 sifat mahmudahkan..yg macam dlm lagu Hijaz uh.
Kenapa 3 sifat ni jugak yang ingin saya ketengahkan??? (tiba2 jadik wonder girls)
Bukan main byk lagi sifat2 yang best..Nak amalkan pon senang..nama pon sedap..
Macam..Berintegriti...Sopan-santun..Bertoleransi....
Urm..tapi kenapa 3 ni jugak eh yang jadik pilihan kalbu???
Kalau nak tau kenapa..sila LIKE..(haha..bajet FB je..)
Sebab..sahabat2..sama ada kita sedar atau tak..
3 sifat nilah yg plg utama dlm diri seorang mukmin...
3 sifat nilah yg paling susah nak diterapkan..nak diamalkan...
3 sifat nilah yg dr dulu sampailah kita nak nazak kita kena cuba tanam dalam diri kita..
hakikatnya..saya pun masih belum sepenuhnya dapat menghias peribadi saya dgn sifat2 ni...
Pedih,kan? 
Konon nak jadi khalifah Allah..Hamba Allah...Dai'e ke jalan Allah...
tapi diri sendiri..? Astaghfirullah...
Macam mana Islam nak berkembang kalau sifat2 Rasulullah x menjadi pakaian para pembawa agama Allah??

Saya pernah merasa NIKMATnya beribadah di khalayak..
tapi saya x sedar..itu RIAK namanya...Versus sangat dgn sifat IKHLAS...
saya pernah merasa GAH meninggalkan majlis ilmu krn gurunya lewat..
tapi saya x tahu..itu BONGKAK namanya..Versus sangat dgn sifat SABAR...
Saya pernah rasa TAKPE AKU TINGGALKAN MUJAHADAH...SEKALI NI JE...
tapi saya lupa..itu futur namanya..Versus sgt dgn sifat MUDAWWAMAH...(atau lbey femes dgn nma istiqomah)


Kadang2..setakat dgr lagu Hijaz- Sifat Mahmudah mmg ada niat..Aku nak jadi cam ni la..penyabar..Ikhlas..istiqomah..
hakikatnya...Mudahnya telinga mendengar,Ringannya mulut berbicara, tapi diri sendiri yang derita..
Ya! Derita sebenarnya...Ingat nak mujahadah 2 senang mcm goreng telur mata kerbau ke???
Tapi bila Allah bagi tazkirah..Atau tegur direct...Hati mana yang x tersentap?
Jadi..knp SIS menjadi pilihan???
Anda sudah tau pasti jawapan saya..
Lepas ni..saya harap..akan ramailah insan2 yang sudi mengambil ibrah...
Moga manfaatnya berpanjangan..
Ameen..

No comments:

Post a Comment