lalala

Friday 8 June 2012

Buat Helang2ku...

Bismillahirrahmanirrahim...
In the Name of Allah the most beneficent,the most merciful

Apa khabar iman,sahabat?
Masihkah bergetar tatkala mengingatNya?
Masihkah bersuara tatkala rindu pada RasulNya?

Jika masih ya, Alhamdulillah.
Ya! Sudah lama saya tidak mengupdate blog ini.
Boleh dikatakan pencapaian yg sangat merosot ; 1 bulan 1 post.
Haha... xpelah...Biar sedikit,moga mudawwamah.

Musim persekolahan sudah bermula kembali.
Saat telapak kaki menginjak kembali Bumi Waqafan,
1001 rasa mula berbagi,
1001 macam kenangan bersemadi,
1001 rahsia tersimpan sendiri.


Melangkah ke alam tingkatan 6.
Tipulah kiranya saya katakan mudah.
Bohonglah kiranya saya katakan indah.
Tapi saya tak mampu mengalah.
Belum masanya kerana perjuangan belumpun bermula.

"Innal bughatsa biardhina yastansir"
Sahabat2,ingat lagi kata2 ini?
Kalau sudah lupa,
Saya bawakan kembali.
Kalau masih ingat,
Saya kukuhkan lagi.
"Pipit2 yang masuk ke bumi ini akan keluar sebagai helang"

Sahabat,
Jalan yang terbentang dihadapanmu itu,
Adalah ketentuan Dia untukmu,
Aku tahu ia tidak mudah bagimu,
Aku ingin kau tahu ia tidak mudah jua bagiku.

Dua tahun kita diadun biah,
Dua tahun kita menganyam tarbiah,
Dua tahun membina ukhuwah,
Dua tahun mengejar mimpi dan cita2,
Dua tahun jua, mempersiap diri ke medan dakwah.

Kini kita tercampak merata,
Timur,Barat, Selatan dan Utara,
Aku gembira melihat denai perjalanan kita,
Bertebaranlah kalian di bumi Allah,
Lebarkan sayap dakwah,
Kembangkan kepak 'ibrah,
Telususrilah jalan para anbiya',
Moga nanti tatkala aku menapak,
Kalian mampu untukku jejak.

Ya! Aku tahu kalian dihenyak mehnah di luar sana,
Sedang aku masih diBumi Tarbiah,
Tapi aku percaya kalian adalah,
Jundi2 di jalan Allah.
Maralah ke hadapan,
Jangan rasa segan,
Kita bawa Islamkan?

Aku rindu kalian,
Sungguh, sangat, amat.
Aku nak beritahu kalian,
Dunia luar bukan KKJ..!

No comments:

Post a Comment