lalala

Tuesday 31 January 2012

Skewl Rockz!

Bismillahirrahmanirrahim...In the Name of Allah the Most Beneficent, the Most Merciful...Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... I started my new entry ..

Alrite! today I'm gonna talk about..school!
School! School! School!
Place I ever wonder how I'm gonna end up my premier studying but eventually..
Now I AM enjoying leisure time of being a school-graduated!
(Err..Sesungguhnya masa senggang membunuh pemuda-Imam Hasan Al-Banna)

So..What's the fuss's all about?
saya berasa terpanggil untuk berbicara tentang sekolah hari ni sebab...
Saya rindu sekolah2 saya!
saya rindu waktu2 menadah telinga..dengar cikgu berceloteh...memberi ilmu...
Saya rindu waktu2 saya pulak berceloteh...berkongsi ilmu...
saya rindu waktu2 mak dan abah saya berceloteh..err...sebab x siap homework? wakaka...
Tapi saya memang rindu zaman persekolahan saya!

Apa yang saya nak cakap sekarang bukan kerinduan yang x tertanggung pada sekolah..
Tapi mengenai sekolah itu sendiri...The school itself!
Ok! Saya tahu di negara saya yang aman ni ada banyak aliran sekolah...
Sekolah Agama...Sekolah menengah/kebangsaan..Sekolah Jenis Kebangsaan...Sekolah Private (utk anak2 ongkaye)...Sekolah teknik...dan sekolah mubaligh...
Again...What's the fuss's all about,dear?
Saya cuma pelik akan sikap sesetengah orang yang terlalu membandingtarakan sekolah...
I've been studying in 6 different schools all my life..8 including kindergarten..( I called it Taski)
(err..tiada niat membangga diri secara langsung ataupun tidak)
I am a product of a Missionary School!
I am a product of a normal premier school!
I am a product of a religious school!
And this is how I am!
Tak kisahlah sekolah apa pun...
Masok je la..dan belajar elok-elok!
Ada byk benefitnya bila kita cuba menyesuaikan diri dengan persekitaran yang kita tak suka...
I've tried and I knew it is hard enough!
Tapi..pesan sahabat saya...
Jadilah seperti ikan..
Meskipun 100% hidupnya di laut..
Ikan tak pernah masin..(melainkan ikan yang diawet spy jadi ikan masin)
So...
It doesn't really matter where're you from..
Or from which school are you?
It is you yourself that matters..
When you behave..When you talk..When you lead...When you walk...
It pictures your past...
So shall I say:
Every school have their awesome parts,
But you rock 'em out!
so..Happy school rockz kids!

No comments:

Post a Comment