lalala

Tuesday 7 February 2012

Sekadar Luahan Saya Kepada Mereka...

In The Name of Allah...
Moga Allah bersama saya pada setiap langkah dan perbuatan saya..

Jadi, topik yang ingin saya sentuh kali ni ialah...
Taaruf dlm handset..a.k.a..buat2 x knal yg akhirnya m'bwa kpd 1 perkenalan yg akan membinasakan...
Biarlah Najwa latif dgn Cinta Muka Buku nya..
Biarlah Al-Akh 'F-F' dgn Nafsu Muka Bukunya..(credit 2 him)
dan biarlah saya yang mengenengahkan isu ni...
Isu yg saya kira penting..
bahkan sangat penting bg adek2 remaja atau shbt2 yg mula berjinak2 dgn virus ini...
Maka saranan saya..Berhati2lah..dan tinggalkanlah ia dgn segera!!!


Selalu kan fenomena ni terjadi?
L: Assalamualaikum, mat! Eh, ko kat ner skunk?
p: Wslm.. Eh,awk silap no ni...Saya bukan Mat...Mgkn juga bukan Minah..
L: Abes 2 awak sape?
P: Err..saya fulanah la...xpe la awak..da silap no ni..Assalamualaikum..( bertindak bijak!)
L: Eh wak! x pela...awak nama penuh sape ek?? dok kat mne? umo bpe??( memulakan sesi taaruf..)
Maka mereka pun berkawanlah..Kawan..hubungan permulaan 3 bulan pertama...
masuk bulan ke -4...
L: Awak..awak ni muda setahun drpd saya kn? apa kata awak jd
 adik angkat saya, nak?
p: Urm..(berfikir) Ok gak..saya pun x de abg... 
Mungkinkah si fulanah x sedar akan kakinya sudah masuk ke perangkap sang buaya?
Setelah bermula hubungan adik-abg..
L: Adik, kredit abg habis la..x leh nak mcj...
P: ala..abg top up la...
L: Adik tlg top up kan bleh?
Yang si fulanah ni pun atas dasar ihsan sesama manusia menambah nilaikan abg agkatnya...
dan tabiat ini berterusan...si fulanah tanpa sedar dipergunakan...
Masuk bulan ke-9...
L: Adik..abg rasa dah sampai masanya kita ke peringkat yg lebih serius...kita kapel jom!
P: tapi, abg bkn dah ada makwe ke? Adik x nak kaco...
L: Ala..abg dah break ngan dia... sbb dia x special mcm adik..( dan diteruskan dgn ayt jiwang memujuk thp geli geleman)
Akhirnya si adik bertukar kpd kekasih..si abg terus dgn tittle abg...bezanya dlu abg-adik..kini abg-syg...
Masok setahun perhubungan...dan berdating sudah menjadi resmi org berkasih...

L: Syg..ble U nak buktikan cinta U kat I?
P: Err..perlu ke? X cukup ke bukti cinta I selama ni kat U?
L: Belum la syg...Buktikanlah...sekali ni je...
Lalu si fulanah lemah dek rayuan kekasih hati..Mahkota diri direnggut pergi...
Setelah madu disedut habis..sang kekasih hati senyap seribu bicara...3 bulan kemudian...
P: bang, I mengandung...
L: hah? Anak sapa? U buat dgn jantan mana hah?
P: Anak sapa lagi...Anak kitalah bang! Macam mana ni?/ kalau mak baak I tahu mampus I bang...
L:Ala..gugurkan je...Bukan urusan aku...dah! lepas ni jgn kacau aku lagi..hubungan kita dah berakhir..It's over! ( pandai speaking tetiba)
Lalu bercucuranlah airmata si fulanah...Flashback memories...
Daripada dulunya dia seorang gadis yang naif...
Kini dia pengemis cinta yang dhaif..
Tapi dia juga pembawa janin yang naif..
yang tidak tahu apa2...tetapi menanggung seksa akibat cinta huru hara ibu bapanya...!

Fenomena biasa, bukan???
Mustahil seorang rakyat Malaysia menggeleng...
kerana ini memang realiti remaja kita pada hari ini...!
Saya bukan marah...tapi kecewa!
saya bukan bengang...tapi kesal...!
Saya bukan sempurna...tapi seboleh2nya menjaga!
Bila mak bapak larang..kita x nak dgr...itu biadap namanya...
Tapi bila Allah larang...
"Dan janganlah kamu MENDEKATI zina...Sesungguhnya ia perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk."- al-Isra':32
Kita pun buat derk je...bkn biadap dah namanya...
Ni dah BODOH SOMBONG!
Bajet pandai nak hidup atas muka Bumi milik Allah....
yang lelaki (maaf! kpd yg x lyak digelar ikhwah)....
Knp  BODOH sgt???
kalau anda yg m'jd mangsa ditipu wanita, dikikis harta?
Knp DAYUS sgt??
Kalau anda yg m'jd si penipu..si pengikis harta...?
Knp KEJAM sgt??
kalau andalah si penyedut madu wanita yang malang...
Knp BANGGA sangat??
kalau hidup wanita itu berjaya anda porak-perandakan....
Bukankah Allah telah mengangkat tinggi martabat seorang lelaki?
"Laki-laki itu plindung bagi wanita, kerana Allah telah melebihkan sebahagian mereka ( lelaki) atas sebahagian yang lain (wanita), dan karena mereka (lelaki) telah memberikan nafkah dan hartanya..."- an-Nisa':34
Mengapa menjatuhkannya dan menjahanamkan martabat golongan yg berada di bawah tanggungannya?
Bukan saya hendak membela kaum wanita 100%...
Kami juga ada banyak cacat celanya...
Cuma yang saya kesalkan..
Bukankah lelaki mempunyai 99 akal dan 1 nafsu?
Sedangkan wanita dikurniakan 99 nafsu dan 1 akal?
Mengapa tidak dimanfaatkan sebaiknya akal yang sihat dan waras itu wahai kaum Adam?
Atau kamu lebih rela mempertahan ego daripada tunduk pada fitrah yang waras?
Mengapa kamu sering memanipulasi wanita yang kamu anggap lemah dan mudah dibuli?
Atau kamu ingin tangan lembut dari jiwa beremosi ini menampar pipimu baru kau keluar dari dunia halusinasi??
Kamu Fikir..Kamu teliti...Wallahu a'lam...


P/S: bahasa kasar yg sengaja digunakan adalah bertujuan utk menyedarkan..Kalau ada yg terasa..bguslah..Terasalah dan berubahlah...Bagi yg x terasa..Mungkin anda bkn golongan yg saya maksudkan..Tapi tolong...Sebarkan manfaat...May Allah bless~

No comments:

Post a Comment