lalala

Tuesday 21 February 2012

Iron lady of Malaysia!


Bismillahirrahmanirrahim....
In the Name of Allah..The Most Beneficent..The Most Merciful...
Okay! Dah lama mengupdate blog...sekarang jemari saya nak menaip pulak....

Iron lady of Malaysia? OMG! Macam FLOM kah?
Nope! Okay..Mungkin di mata saya dia layak mendapat gelaran FLOM ...
tapi di mata anda...dan di mata mereka....? Wallahu a'lam...
Biarlah dia tidak digelar apa pun...tapi saya mengiktirafnya sebagai ILOM....(comelnya bunyi)

Baiklah! Semasa anda membaca entry ini, mungkin anda ada terfikir begini:
1. Ah! political talking again
2. Ishk budak nih! kecik2 dah cakap sal politik
3. Apehal lak dgn budak nih?
4. Aah..Takde2! aku x nak bace la isu2 sensitif kat malaysia ni

tapi saya nak menegaskan di sini...

ENTRY INI LANGSUNG TIDAK BERBAUR POLITIK! (kalau ye pun..saya ada hak utk ckp psl ni kan?)

Ini sekadar perspektif saya sejujurnya pada seorang wanita yang cukup saya kagumi kerana:
1. Keberaniannya
2. Kesetiaannya
3. Karismanya
4. Keteguhan jatidirinya
5. ketabahannya

Haa...Bukanlah dia menjadi wanita yg saya kagumi kerana:
1. Pangkatnya
2. Hartanya
3. Kekayaannya
4. Kecantikannya
5. Keborosannya dalam berbelanja
6. Ketidakpeduliannya terhadap nasib rakyat
7. Kebanggannya terhadap perkara2 duniawi

Jujur saya merasakan sifat2 yg berwarna Hijau itu ada pada Iron lady of Malaysia
Manakala sifat2 berwarna Maroon ini ada pada...Dia yang menangkat dirinya sbg FLOM!

Wanita inilah:

Datuk Seri Dr Wan Azizah




 
setia seorang isteri
 Baiklah! Kenapa saya melabelnya sebagai Iron Lady of Malaysia?
1. Karismanya sebagai seorang pemimpin muslimah di Malaysia
2. Kecekalan hatinya menuntut bela untuk suami tercinta
3. Ketabahan hatinya membesarkan anak-anaknya tanpa suami tersayang di sisi
4. kebijaksanaannya melontarkan kata2
5. Kesetiaannya berjuang untuk suaminya
6. Seorang ibu yang berjaya mendidik anak2nya menurut syariat
7. Pemimpin yang menutup aurat, menjaga ikhtilat, bijak menambat hati rakyat!
8. Kesediaannya menghadapi sebarang konspirasi/fitnah yang dilemparkan terhadap keluarganya.

Jadi begitulah sedikit sebanyak mengenai Iron Lady of Malaysia di mata saya...
Anda fikir...berapa ramai wanita yg sanggup memegang tampuk pimpinan dgn amanah?
Berapa ramai isteri yang sanggup setia menanti sang suami keluar penjara?
Berapa ramai isteri yang sanggup terpisah dgn suami lantas membesarkan anak2 dgn sendirinya?
Berapa ramai isteri yang sanggup berkorban wang, masa, tenaga dan usaha demi suami tercinta?
Anda fikir..Anda teliti...Anda perhalusi...
Moga manfaat berpanjangan..~

No comments:

Post a Comment