lalala

Friday 8 June 2012

Sambutlah Salamku

Bismillahirrahmanirrahim...
In the nameof Allah the most beneficent the most merciful

How's your faith?
May Allah bless=)

Sahabat2 LowerSix!
Assalamualaikum...!
Hype...!
Ahlan wasahlan...!

Ape?
Dah lapuk?
Yelah...Saya tahu agak lewat utk saya mengucapkan semua tu pada antunna,
Tapi dah ada peluang sekarang,
baek saya ucapkan?
so...

Ahlan wasahlan wa marhaban bikunna, ya asdiqai mahbubaat..!(err..kalo salah nahu wat2 xnampak suda ye?)
hehe

It's never too late kan?
So takpelah nak wish bila pun.
 
21 Mei 2012,
seorang gadis (saya ler tu) tercatuk di sebelah seorang ustazah.
"ustazah,perlukan bantuan?"
"Duduklahkalau ingin membantu"ujar sang mualimah seraya tersenyum sambil tangannya ligat mengemaskini data. Maklumlah, hari ni hari besar.
Cekgu2 semua pakai baju batik.Excited nak terima sahabat2 lowerSix 2nd intake.
Mata sang gadis melilau merata. Seluruh dewan terbuka dijelajahinya. Kaunter nombor,kaunter rumah sukan,kaunter kelas,kaunter biasiswa, hatta kaunter koop pun dilihatnya.
Aktif bebola matanya. Mengusyar. Haish~!
Bukan usyar muslimeen okay!!
 "Hurm,ramai jugak lowerSix ni." tuturnya perlahan.
Pemerhatian diteruskan.
"Waaah! Ramai la yang cun2. Muka solehah. Muka pandai2 pulak tu." komen persendiriannya tanpa disoal.


11.00 pagi- Taklimat dgn pihak pentadbir
Matanya meliar lagi. Kali ini menjelajahi Dewan Ulul Albab.
Ramainya datang. Parents diorang ni sangat supportive la.Bagus2.Fikirnya sambil cuba menangkap butir bicara yang dihadapan mikrofon.

1.00 petang- Masuk asrama
Fuh! Penatnya! Seharian jugaklah aku bertungkus-lumus. Nasib baik takde prep petang.
Ditelitinya wajah sahabat2 baru.
Lalu dipanjatkan doa:
"Ya Allah,
Aku tahu penatku ini berbaloi,
kerana Kau mendatangkanku,
Sahabat2 baru,
Mereka hebat2 ya Allah,
Aku khuatir tidak layak bersahabat dgn mereka,
Maka bukakanlah hati mereka untuk menerimaku,
dan bukalah hatiku untuk menerima mereka,
Moga dgn kekuatan ukhuwah ini,
Akan meningkatkan keimanan dan ketaqwaan kami.
Ameen~


No comments:

Post a Comment