lalala

Friday 26 April 2013

Sekolahku Pusat Mengundi...

Bismillahirrahmanirrahiim
In the name of Allah the most beneficent, the most merciful
I testify that there's no God to be worshiped but Allah
And I testify that Muhammad (SAW) is His messenger.

Parlimen Kota Raja.
Pusat mengundi : Kolej kampung Jawa.

Sekolah saya pusat mengundi !
Yeay! No point?

Saya? Memang tak boleh nak buat apa. Hatta mengundi pun tidak.
Dan sebagai manusia yang update dengan dunia luar, saya tahu la sedikit sebanyak wara-wiri demam PRU.
Huhu. Surat khabar. Radio. Gosip bloggers. Ceramah politikus. Gosip cikgu2. Gosip pelajar? Hehs.

Speechless
. Hanya seorang pelajar sekolah menengah,
Sedang tumbuh membesar,
Pemerhati yang baik walau bukan pendengar yang setia,
Bakal pemimpin masa depan negara...? Erk!
Mungkin.

Kepada pakcik2 makcik2,
Dato'2, Datin2,
YB2, wakil2 DUN sekalian,
Ya. Saya memang seorang pemerhati.
Dan tak akan kekal begini.
Saya bukan sekadar seorang pemerhati,
Saya juga ada hasil janji yang dinanti untuk ditepati.

Ada orang kata,
Buang undi itu satu  jihad?
Benarkah?
 Anda jawab sendiri.
Anda sendiri bagi definisi.

Ada satu doa ni,
"Ya Allah tunjukkanlah kepada kami yang Haq dan berilah kekuatan kepada kami untuk mendekatinya.
Ya Allah tunjukkanlah kepada kami yang Batil dan berilah kekuatan kepada kami untuk menjauhinya"

Ameen.
Sekolah saya pusat mengundi.
Perang bendera dan poster pun dah mula rancak.
Pembaziran nyata di mana2.
Manifesto sudah ditabur sebnayak2 janji.
Apapun natihanya PRU kali ni,
Saya yakin Allah akan tetap melindungi.
Dan saya, seorang pemerhati.


No comments:

Post a Comment